| Dieta mediteraneana previne cancerul la stomac |
|
|
Dieta mediteraneana este o dieta traditionala, dezvoltata in tari precum Italia, Spania si Grecia. Dieta se bazeaza pe consumul de peste, fructe de mare, legume, fructe, paste si seminte. Este o dieta care se bazeaza, asadara, pe o alimentatie mai putin grasa si mai naturala. S-a demonstrat in timp, ca dieta mediteraneana ofera protectie impotriva multro boli, inclusiv a cancerului. Bogata in peste, ulei de masline si cereale, alimentatie mediteraneana este saraca in carne rosie si produse lactate. Studiul efectuat in Europa, bazat pe datele furnizate de institute medicale, a putut demonstra ca persoanele a caror dieta era mult mai apropiata de cea medeteraneana prezentau mai putine riscuri de a dezvolta forme de cancer, in special cel stomacal.Cei care respectau principiile alimentatiei mediteraneene perezentau cu pana la 33% mai putine riscuri de a face cancer. In timpul studiului, care a durat 9 ani, 449 de voluntari s-au imbolnavit de cancer, datorita alimentatiei necorespunzatoare, bogata in grasimi. Numai 23% din persoanele diagnosticate cu cancer stomacal traiaesc mai mult de 5 ani de la aparitia bolii. In acest context, o alimentatie sanatoasa, care sa previna aparitia bolii, este mai mult decat eficienta in reducerea instalarii sale. |

Potrivit unui studiu de amploare care s-a desfasurat in Europa, persoanele care adopta o dieta mediteraneana, bogata in legume, fructe, seminte si peste, au mai putine sanse sa dezvolte forme de cancer stomacal.
Comentarii